تازه های فناوری

موتو جی8، جدیدترین گوشی موتورولا رونمایی شد

جمعه, 07 ارديبهشت 1403

روز گذشته موتورولا جدیدترین محصول خود را با عنوان موتو جی8 به بازار عرضه کرد. این گوشی به سری گوشی‌های جی۸ پلای، جی۸ پلاس و جی۸ پاور اضافه شد.

سری موتو جی از محصولات محبوب موتورولا هستند که در میان گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرند. گوشی‌های سری موتو جی مجموعه‌ای از قابلیت‌های مورد استفاده کاربران هستند که با قیمت بسیار کمتری نسبت به محصولات بالارده به بازار عرضه می‌شوند.

موتورولا در متو جی‌8 از سه دوربین در پشت گوشی استفاده کرده است. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اصلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای) و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در پشت این گوشی قرار دارند. دوربین سلفی نیز از حسگر ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

نمایشگر ۶.۴ اینچی 720p نشان از کاهش قابل توجه روزولوشن در این گوشی و در مقایسه با جی7 دارد. دوربین سلفی همچنان 8 مگاپیکسل است اما با این تفاوت که به شکل یک حفره به گوشه سمت چپ و بالای نمایشگر انتقال داده شده است.

همچنین جی8 از چیپست قوی‌تری برخوردار است. اسنپدراگون ۶۶۵ پردازنده‌ای است که در این گوشی به کارگرفته شده و در کنار آن نیز از پردازنده گرافیکی آدرنو کلاس ۶۰۰ استفاده شده است که در مقایسه با کلاس ۵۰۰ از قدرت خیلی بیشتری برخوردار است.

در جی‌8 از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده شده و قابلیت شارژ سریع از نسخه‌ ۱۰ واتی به ۱۵ واتی ارتقا یافته است. همچنین از درگاه یواس‌بی C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز استفاده شده است و لوگوی موتورولا که در پشت بدنه به‌کارگرفته شده، مجهز به سنسور اثرانگشت است.

از مشخصات درخور توجه دیگر موتو جی ۸ می‌توان به حافظه‌ رم ۴ گیگابایتی، حافظه‌ ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و محافظت بدنه در برابر نفوذ قطرات آب اشاره کرد.

موتورولا جی8 در حال حاضر با قیمت ۱۸۰ یورو در کشورهای برزیل و بریتانیا عرضه می‌شود.

سال گذشته نیز موتورولا با معرفی سری گوشی‌های جی7 توانست تعادل خوبی بین قیمت و قابلیت در بین گوشی‌های هوشمند خود ایجاد کند و به نظر می‌رسد نسخه ۲۰۲۰ این گوشی‌ نیز با هین فرمول روانه بازار شده است.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment