تازه های فناوری

شرکت اپل در خصوص کمبود آیفون های جایگزین هشدار داد

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

به دنبال گسترش ویروس کرونا و توقف فعالیت بسیاری از تامین کننده ها، شرکت اپل با کمبود گوشی آیفون و قطعات جداگانه مواجه شده و به فروشندگان خود در این باره هشدار داده است.

به نظر می رسد که کمپانی اپل تا چند هفته نمی تواند پاسخگوی تعویض و جایگزینی گوشی های معیوب باشد. طبق گزارش اخیر وب سایت خبری بلومبرگ، این کمپانی به فروشندگان خود هشدار داده که تعویض دستگاه های آسیب دیده تا چند هفته با مشکلاتی همراه خواهد بود. ظاهرا شیوع ویروس کرونا و تأثیر مخرب آن روی زنجیره تأمین کمپانی کوپرتینویی، دلیل اصلی این کمبود به شمار می آید.

زمانی که کاربر، گوشی آیفون آسیب دیده خود را به یکی از فروشگاه های معتبر اپل تحویل دهد، این کمپانی موظف است تا قطعات جداگانه نظیر صفحه نمایش یا دوربین دستگاه را تعویض کند. اگر آسیب دیدگی به حدی باشد که نتوان آن را تعمیر کرد، آنگاه دستگاه مرجوع شده و یک گوشی جایگزین با همان مدل در اختیار کاربر قرار می گیرد. با این حال بر اساس گزارش یک آژانس خبری، برخی فروشگاه های اپل با کمبود قطعات خاص و جداگانه دست و پنجه نرم می کنند و به طور کلی شرکت نمی تواند پاسخگوی چنین نیازهایی از سوی کاربران باشد. منبع این خبر، کارمندانی هستند که ترجیح داده اند نام آن ها به صورت ناشناس باقی بماند.

گونه جدیدی از ویروس کرونا به نام SARS-CoV-2 در ماه دسامبر در ووهان چین شیوع پیدا کرده که موجب حالتی شبیه به ذات الریه در بدن بیمار می شود. این ویروس موجب ابتلای 96000 نفر و مرگ 3200 انسان در سراسر دنیا شده است.

پس از توقف فعالیت تامین کنندگان مستقر در شهر ووهان و شیوع ویروس کرونا، شرکت اپل وادار شده تا به دنبال منابع جایگزین برای قطعات خود بگردد. این کمپانی همچنین 42 فروشگاه مهم خود در چین را به طور موقتی تعطیل کرده و در گزارشی تلخ اعتراف کرد که چنین اختلالی قطعا موجب خسارت و از دست رفتن درآمد فصلی خواهد شد.

شرکت اپل به اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه جبران کمبود گوشی های آیفون و تعویض دستگاه های آسیب دیده، اشاره نکرده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment