تازه های فناوری

هواوی بیش از 18 میلیارد دلار برای خرید قطعات آمریکایی خرج کرده است

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

رن ژنگفی، بنیان‌گذار و مدیرعامل هواوی فاش کرد که این شرکت بیش از 132 میلیارد یوان (تقریبا 18.7 میلیارد دلار آمریکا) برای خرید قطعات آمریکایی تلفن های هوشمند هزینه کرده است و هنوز به دنبال پیدا کردن جایگزین آن نیست.

هواوی در وسط جنگ های تجاری بین چین و آمریکا گرفتار شده است. این شرکت سال گذشته در فهرست Entity List قرار گرفت و حتی پشتیبانی گوگل را از دست داد.

با وجود همه این‌ها، غول فناوری چینی نسبت به منافع خود قاطع بوده و حتی مدیرعامل هواوی اعلام کرد که این شرکت به دنبال راه جایگزین نخواهد بود. به گفته ژنگفی، هواوی در سال 2019، بیش از 18 میلیارد دلار آمریکا هزینه کرده است. این رقم در گذشته 11 میلیارد دلار آمریکایی بوده است.

مدیرعامل هواوی تاکید زیادی بر حفظ روابط دوستانه با شرکت های تامین کننده قطعات خارجی خود به ویژه آمریکا دارد و معتقد است که ایالات متحده دوست خوبی برای آن‌ها خواهد بود.

البته یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: «گزینه های دیگری وجود دارد اما ما همکاری خود را با شرکت های تولید کننده قطعات آمریکایی ادامه می‌دهیم تا با خرید قطعات آمریکایی همچنان رابطه خوب خود را حفظ کنیم.»

هواوی به تازگی از پرچمداران سری Huawei P40 رونمایی کرد؛ این گوشی مثال خوبی از استفاده این شرکت چینی از قطعات آمریکایی و همکاری با شرکت‌هایی همچون کوالکام است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment