تازه های فناوری

معرفی کوچکترین ماژول بلوتوثی توسط برند LG

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

برند LG یکی از برترین برندهای تولید کننده لوازم دیجیتال است که اخیرا کوچکترین ماژول بلوتوثی خود را معرفی کرده است . این برند همیشه سعی کرده تا محصولات خود را با نوآوری‌های جدیدی تولید و خلق کند. آینده‌ای امن، راحت و لذت‌بخش شعار معروف و همیشگی LG است.

به تازگی برند LG در نوآوری تازه‌ای از کوچکترین ماژول بلوتوثی خود که به نظر می‌رسد برای مصارفی مثل ایجاد خانه هوشمند و اینترنت اشیا استفاده می‌شود، رونمایی کرده است. این ماژول علاوه بر اینکه از نظر ابعاد بسیار کوچک است، از نظر مصرف انرژی نیز در جایگاه دستگاه‌های بسیار کم مصرف قرار دارد. هر چند این اولین دستگاه بسیار کم مصرف تلید شده توسط برند LG نیست. ابعاد این دستگاه بلوتوثی چیزی در حدود 6میلی‌متر در 4 میلی‌متر است و نسبت به نمونه مشابه خود که قبلاً توسط LG ساخته شده است 25 درصد کوچک‌تر است.

کوچک شدن ابعاد این دستگاه به منزله کاهش توانایی‌های این دستگاه نیست. با توجه به تکنولوژی که LG در تولید محصولات خود استفاده می‌کند توانسته تراشه‌ای در این دستگاه استفاده کند که برخلاف کوچک شدن ابعاد، عملکرد آن تا 30 درصد بهبود و افزایش یابد. در واقع بهبود عملکرد ین دستگاه نسبت به نمونه قبلی به دلیل استفاده از تکنولوژی کاملاً متفاوت در طراحی سیگنال‌های RF استفاده شده در این ماژول بلوتوثی است. تکنولوژی بکار رفته در این دستگاه به LG امکان قرار دادن حدود 20 مؤلفه از جمله تراشه‌های ارتباطی، مقاومت‌ها و از این دست را در فضای بسیار کوچک‌تر و محدودتر می‌دهد.

برند LG در این باره به این موضوع اشاره کرده است که تکنولوژی و طراحی بکار رفته در این محصول امکان حذف واسطه‌های سیگنال‌ها بدون توجه به محدودیت‌های موجود در ایجاد اتصال میان تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های مربوط به اینترنت اشیا را می‌دهد.

نکته قابل توجه در خصوص این ماژول بلوتوثی کم مصرف بودن آن است. این ویژگی به توسعه دهندگان و فعالان حوزه اینترنت اشیا امکانات زیادی می‌دهد تا بتوانند از همه قابلیت‌ها و امکانات خود استفاده کنند. با توجه به ابعاد کوچک و همچنین مصرف انرژی بسیار محدود آن از این ماژول می‌توان در وسایلی مثل دستگاه‌های روشنایی هوشمند، سیستم‌های سینمای خانگی هوشمند، سیستم‌های مراقبت بهداشتی و همچنین سیستم‌های بلوتوثی و وای فای داخل خودرو استفاده کرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment