تازه های فناوری

افزوده شدن قابلیت ضربه به پشت گوشی برای انجام کارها در گوشی‌های شیائومی

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

با دقت در کدهای نسخه بتا گوشی شیائومی MIUI 12 ، به نظر می‌رسد قرار است در این گوشی‌‌ها قابلیت ضربه به پشت گوشی برای انجام کارهای مختلف که اپل از نسخه 14 سیستم‌عامل iOS در اختیار کاربران آیفون قرار داده است استفاده شود.

قرار است این قابلیت روی گوشی‌های Google Pixel نیز برای کاربران این گوشی‌ها ارائه شود. اما به نظر می‌رسد این قابلیت در گوشی‌های شیائومی یک قدم پیشرفته‌تر از امکانات این ویژگی در سایر گوشی‌ها باشد.

در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید که فهرست کارهایی که با دو بار یا سه بار ضربه زدن پشت گوشی شیائومی MIUI 12 می‌توانید انجام دهید نمایش داده شده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید این فهرست نسبت به فهرست مشابه در گوشی‌های آیفون گسترده‌تر و بیشتر است. مثلاً در گوشی‌های شیائومی علاوه بر اینکه از قابلیت ضربه زدن پشت گوشی می‌توانید برای ورود به بخش کنترل و یا بخش نوتیفیکیشن و همین‌طور ایجاد اسکرین شات استفاده کنید می‌توانید دوربین گوشی را نیز فعال کنید.

1aa 9

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، در گوشی‌های شیائومی MIUI 12 امکان بستن صفحه، بستن اپلیکیشن جاری، بخش‌بندی صفحه‌نمایش و باز کردن منوی اپلیکیشنی که در حال استفاده کردن از آن هستید با استفاده از قابلیت ضربه زدن به پشت گوشی برای شما وجود دارد.

البته این قابلیت در حال حاضر فقط برای نسخه بتا گوشی‌های شیائومی MIUI 12 در دسترس است و مدت زمانی طول می‌کشد تا برای همه گوشی‌های شیائومی ارائه شود. با این وجود این قابلیت برای همه کاربران نه تنها جالب است بلکه بسیار کاربردی است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment