تازه های فناوری

افزایش ۱۰درصدی قیمت جهانی فروش موبایل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

جمعه, 10 فروردين 1403

قیمت جهانی فروش موبایل در تمام جهان به جز آمریکای لاتین شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ شده‌اند. اپل بیشترین سهم فروش را بار دیگر از ان خود کرده است.

بر اساس گزارش جدیدی از Counterpoint Research در مورد قیمت جهانی فروش موبایل در هر نقطه از بازارهای عمده دنیا مانند آمریکای شمالی ، آمریکای لاتین ، اروپا ، خاورمیانه و آفریقا ، آسیا-اقیانوسیه و چین، نمودار تصویری از قیمت فروش تلفن همراه ذکر شده است. طبق این گزارش, میانگین قیمت فروش تلفن همراه در هر بازار به استثنای آمریکای لاتین افزایش داشته است.

بیشترین افزایش در قیمت جهانی فروش موبایل متعلق به چین گزارش شده است، جایی که اکنون میانگین قیمت فروش گوشی های هوشمند چیزی در حدود 310 دلار است. در همین حال ، آمریکای شمالی نیز شاهد افزایش 7 درصدی قیمت فروش تلفن همراه به نسبت زمان مشابه سال قبل با 471 دلار بوده است. بازار تلفن‌های هوشمند آمریکای شمالی بالاترین میزان قیمت فروش موبایل را نسبت به بازارهای دیگر نقاط دنیا دارد. در همین حال، این گزارش نشان دهنده کاهش 5 درصدی قیمت گوشی نسبت به زمان مشابه سال گذشته با 166 دلار است.

این افزایش قیمت به این دلیل بوده است که اگرچه فروش جهانی تلفن‌های هوشمند در سرتاسر جهان در حال سقوط است، اما تلفن های هوشمند با قیمت مناسی با فروش سالانه 8٪ همچنان فروش بسیار خوبی دارند. این مقایسه به نسبت آمارها در زمان مشابه سال قبل در بازار جهانی تلفن های هوشمند است که  با رشد 23 درصدی همراه بوده است. 

 در طول سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود 10٪ از محموله‌های تلفن‌های هوشمند جهانی دستگاه های مجهز به اتصالات 5G بوده که 20٪ از فروش کل  را به خود اختصاص می دهد. 72٪ از محموله های تلفن های هوشمند در چین 72٪ از کل درآمد این سه ماه را به خود نسبت داده اند. در حالی که بازارهای سراسر دنیا متاثر از همه‌گیری  COVID-19 است، چین در حال عبور از آثار مخرب  این ویروس بود که منجر به 34 درصد درآمد جهانی تلفن های هوشمند در سه ماهه بازار شد که بالاترین میزان در تمام سه‌ماه‌های سال از سال 2016 تا الان بوده است.

اپل بیشترین فروش تلفن های هوشمند را در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ با 34 درصد درآمد بازار به خود اختصاص داده است. در همین حال ، هواوی با 20٪ درآمد دوم و سامسونگ بعد از آن با 17٪ درآمد جهانی تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. ویوو و اوپو به ترتیب 7 و 6 درصد درآمد را به خود اختصاص دادند.

این اولین بار است که Huawei (از جمله Honor) هم از نظر محموله و هم از نظر درآمد از سامسونگ پیشی می گیرد. این امر علی رغم تأثیرات شدید تحریم‌های ایالات متحده بر هوآوی در بازارهای خارج از چین رخ داده است..

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment