تازه های فناوری

گوشی تاشو آینده هوآوی شبیه به گلکسی زد فولد 2 خواهد بود

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

پتنت شرکت هوآوی که دیروز در اداره ملی مالیکیت معنوی ثبت شده است نشان می‌دهد به احتمال زیاد گوشی تاشو آینده هوآوی به سمت داخل بسته می‌شود و شباهتی با گلکسی زد فولد 2 دارد. 

شرکت هوآوی نیز مانند تمام برندهای تولیدکننده تلفن همراه در این روزها، از گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرده است. گوشی‌های هوآوی میت X و میت XS دو گوشی تاشو هوآوی هستند که صفحه نمایش تاشو به بیرون دارند. اکنون این شرکت پتنت گوشی تاشو جدیدی را ثبت کرده است که به سمت داخل تا می‌شود. گوشی گلکسی زد فولد 2 نیز نمایشگر تاشو به سمت داخل دارد. 

بر اساس گزارشی از LetsGoDigital، این شرکت چینی در سال ۲۰۱۹ پتنت یک گوشی جدید را در اداره ملی مالکیت معنوی (CNIPA) ثبت کرده بود که در نهایت دیروز (۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰) تایید شد. در اسناد این پتنت بیش از ۳۲ طرح اولیه از این گوشی وجود دارد. 

طبق این تصاویر، گوشی تاشو آینده هوآوی یک گوشی پرچمدار خواهد بود که یک صفحه نمایش اصلی و بزرگ و یک صفحه نمایش خارجی دارد. این نمایشگر خارجی زمانی که گوشی بسته باشد، نقش نمایشگر اصلی را بازی می‌کند. یک حفره برای دوربین سلفی دوگانه روی نمایشگر این گوشی وجود دارد. 

h 2 1 750x408

لولای این گوشی به سمت داخل تا می‌شود و طراحی این گوشی نسبت به مدل‌های تاشو هوآوی موجود متفاوت است. ماژول دوربین این گوشی در قاب پشتی نیز به شکل یک مستطیل عمودی طراحی شده‌ و شامل چهار سنسور دوربین و یک لنز پریسکوپ بزرگنمایی می‌شود. 

نمایشگر تاشو رو به داخل و وجود یک نمایشگر خارجی در این گوشی شباهت‌هایی با گوشی گلکسی زد فولد 2 سامسونگ دارد؛ اما طراحی آن تکراری و شبیه به این گوشی نیست.  

نکته قابل توجه این طرح‌ها این است که این گوشی در قسمتی که دوربین قرار گرفته است، ضخامت بیشتری نسبت به قسمتی که نمایشگر داخلی و خارجی در آن جای گرفته است دارد. به نظر می‌رسد که شرکت هوآوی سعی داشته در این پتنت پایه و اساس گوشی‌های تاشو را به نام خود ثبت کند و تاکنون روی تولید این گوشی کار نکرده است. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment