تازه های فناوری

حذف نام سری Mi شیائومی در چین بدون جایگزینی

سه شنبه, 29 اسفند 1402

سری Mi کمپانی Xiaomi، از اعضای مختلفی بهره مند است. پرچمداران این کمپانی حتی در همین سری Mi عرضه می‌شوند. ما شاهد محبوبیت بی بدیل این سری از گوشی‌های شیائومی هستیم. به غیر از زیر برندهای این کمپانی، تمام گوشی‌های این کمپانی با پیشوند Mi رونمایی می‌شوند. اما دیگر قرار نیست که شاهد استفاده از نام سری Mi شیائومی باشیم. بنابراین، شیائومی می‌خواهد گوشی‌های جدید خود را با نامی جدیدتر و کوتاه‌تر وارد بازار کند.

نام سری Mi شیائومی کم کم حذف خواهد شد و با نام دیگری جایگزین نمی‌شود

شیائومی به زودی مراسمی را برگزار می‌کند. این مراسم، در تاریخ ٢۴ شهریور ١۴٠٠ برگزار خواهد شد. ظاهراً این مراسم، آخرین رویدادی است که شاهد رونمایی از گوشی‌های سری Mi در آن هستیم.

به گزارش Android Authority، همین دو هفته پیش بود که شیائومی به صورت رسمی از پرچمدار جدید خود با نام Mi Mix 4 رونمایی کرد. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، نام این گوشی در چین Xiaomi Mix 4 می‌باشد. این خبر جالبی بود. چرا که شیائومی از پیشوند Mi در این گوشی استفاده نکرده بود. طبق بیانیه‌ای که XDA Developers صادر کرده است، نام سری Mi شیائومی در آینده‌ای نزدیک حذف می‌شود و دیگر شاهد استفاده از آن به عنوان پیشوند گوشی‌های شیائومی نخواهیم بود.

با فرض این که شیائومی به طور جدی به این ساختار حتی در بازار جهانی وابسته باشد، بنابراین باید شاهد تغییرات محسوسی در نام گذاری گوشی‌های این شرکت باشیم. به طور مثال، احتمال می‌رود که Xiaomi Mi 12 که پرچمدار بعدی شیائومی است، با نام Xiaomi 12 معرفی شود.

شیائومی از نام‌های مشابهی با این عبارت برای پرچمدار بعدی خود استفاده می‌کند.

این موضوع، نشان دهنده یک تغییر بزرگ و اساسی در نام گذاری گوشی‌های شیائومی است، زیرا اولین گوشی این کمپانی یعنی Mi 1، با پیشوند Mi روانه بازار شده بود. این سری تجاری، برای بسیاری دیگر از گجت‌های هوشمند شیائومی مانند لپ تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و تبلت‌های آن به کار رفته بود. بنابراین، این اقدام تا حدود زیادی عجیب است. تا همین اواخر، سری Mi 11 نیز از نام سری Mi شیائومی استفاده می‌کرد.

البته توجه داشته باشید که این عمل، تنها در نام گذاری محصولات آینده شیائومی انجام خواهد گرفت. همچنین نکته دیگری که وجود دارد، این است که این اتفاق در بازار جهانی رخ نخواهد داد. بنابراین، ممکن است پرچمدار بعدی شیائومی با نام Xiaomi 12 در چین و Mi 12 در بازار جهانی به فروش برسد. در نتیجه، نیازی به نگرانی نیست و این اتفاق تنها در بازار موبایل چین به وقوع خواهد پیوست.

لی جون، مؤسس شیائومی پیش از این در مورد نام گذاری سری Mi و معنای آن توضیحاتی داده بود. او می‌گوید که نام Mi، مخفف دو چیز است: “اینترنت تلفن همراه” و “مأموریت غیرممکن“.

مورد اول، به تمرکز محصولات شرکت بر روی ارائه یک هدف واقعی اشاره دارد. از طرف دیگر، مورد دوم به بلند پروازی‌های شیائومی اشاره دارد. ما می‌دانیم که شیائومی واقعاً مأموریتی غیرممکن را انجام می‌دهد. مثلا چه کسی فکرش را می‌کرد که شیائومی بتواند در بازار گوشی‌های هوشمند، سامسونگ را کنار بزند و به رتبه اول این بازار تبدیل شود؟!

نظر شما در مورد این کار شیائومی چیست؟ آیا آن را مفید می‌دانید؟ فکر می‌کنید که حذف نام سری Mi شیائومی در چین، چه مزیتی داشته است؟

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment