تازه های فناوری

رکورد تعداد مشترکان تلفن همراه فعال در ایران

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

موبایل‌ها محصولاتی دوست‌داشتنی هستند که زندگی بدون آن‌ها غیرممکن به‌نظر می‌رسد. امروز آن‌ها ثابت کرده‌اند که در ایران نیز جایگاه قدرتمندی در میان مردم دارند.

موبایل‌ها بخشی پررنگ از حضور تکنولوژی در زندگی روزمره‌ی ما هستند. موبایل‌ها به ما این توانایی را می‌دهند تا آخرین اخبار،‌ اطلاعات،‌ ارتباطات،‌ سرگرمی،‌ هنر، موسیقی و حتی فیلم‌ها و انواع محتوا را درون جیب خود جای دهیم. این اطمینان به‌حدی رشد پیدا کرده است که همراهی دو موبایل همراه با افراد، اصلا تعجب‌برانگیز نیست؛ چه برسد به اینکه فردی چند سیم‌کارت فعال نیز داشته باشد.

طبق اطلاعات مرکز آمار ایران تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار در کشور، در سال ۱۳۹۶ با افزایش رشد ۷.۵ درصدی نسبت به سال قبل به عدد ۸۸ میلیون رسیده است.

آمار کارکنان کمپانی‌های فناوری

هنگامی‌ که جمعیت کنونی ایران به روایت آمارها حدود ۸۰ میلیون در نظر گرفته می‌شود، این آمار نشان می‌دهد که تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار، از جمعیت ایرانیان فراتر رفته‌ است. طبق همین آمار تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ۱۳۹۶ نسبت به ده سال پیش (سال ۱۳۸۵) با رشد معنی‌داری معادل ۴۷۴ درصد افزایش، همراه بوده است.  

این آمار نشان می‌دهد موبایل‌ها که به محصولاتی همه‌فن‌حریف تبدیل شده‌اند، علاوه بر پتانسیلی فوق‌العاده برای رشد بازار تکنولوژی، چه جایگاه مهمی در رشد و شکوفایی انواع کسب‌وکار و استارتاپ‌های جدید و قدرتمند می‌توانند داشته باشند.

استارت آپ

همچنین مرکز آمار ایران، سهم تهرانیها از این تعداد مشترکان تلفن همراه در سال گذشته، رقمی معادل ۲۰ درصد می‌داند. از آنجا که تهران نیز به‌عنوان پایتخت و کلان‌شهر اول کشور، دارای منابع بیشتری نسبت به دیگر نقاط کشور است، می‌توان انتظار داشت که کسب‌وکارهای الکترونیک و استارتاپ‌های جدید با چاشنی درایت و شناخت بازارمی‌توانند در همین شهر، اولین گام‌های موفقیت خود را با صلابت و استورای بیشتری بردارند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment