تازه های فناوری

ایرپاد جدید اپل احتمالا در سه‌ماهه‌ نخست ۲۰۱۹ عرضه می‌شود

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مینگ-چی کو به‌تازگی ضمن طرح ادعای پشتیبانی ایرپاد جدید اپل از شارژ بی‌سیم، از احتمال عرضه‌ی ایرپادهای جدید در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خبر داده است.

 

ایِربادهای جذاب اپل که از آن‌ها به نام اِیرپاد یاد می‌شود، از زمان عرضه‌شان مورد استقبال قابل‌توجهی قرار گرفته‌اند. اخیرا مینگ-چی کو، از تحلیلگران شناخته‌شده‌،‌ گفته است این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی‌ها در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، مدل جدیدی از ایرپاد را با امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم روانه‌ی بازار کنند. 

کو می‌گوید که اپل برنامه‌های ویژه‌ای را برای ایربادهای خود در سر می‌پروراند و قصد دارد آن‌ها را در آینده‌ای نزدیک عملی کند. آن‌طور که این تحلیلگر ادعا می‌کند، اهالی کوپرتینو در پی آن هستند تا مدل جدید ایربادهای واقعا بی‌سیم خود را با امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در سال ۲۰۱۹ عرضه کنند؛ وی مدعی شده است که در سال ۲۰۲۰ قرار است شاهد نسخه‌ای کاملا جدید از ایرپاد باشیم.

اگر ادعاهای این تحلیلگر در مورد عرضه‌ی ایرپاد جدید حقیقت داشته باشد، این امکان وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی پد شارژ بی‌سیم ایرپاور نیز باشیم؛ گجتی که برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و خیلی‌ها انتظار داشتند که اپل در جریان برگزاری رویداد معرفی آیفون‌های جدیدش، از این دستگاه نیز به‌صورت رسمی رونمایی کند.

کو مدعی شده که مدل نهایی ایرپاور قرار است نسبت به آنچه پیشتر دیده‌ایم، تغییراتی به خود ببیند. اگر پیگیر اخبار بوده باشید، می‌دانید که طبق ادعای اپل،‌AirPower نه‌تنها توانایی شارژ آیفون‌ها و اپل واچ را دارد، بلکه می‌تواند ایرپادهای فعلی را هم شارژ کند، البته به‌شرطی که آن‌ها را در داخل جعبه‌ی مخصوص‌شان که باید به‌صورت جداگانه خریداری شود، قرار دهید.

ایرپاد نیمار

این تحلیلگر می‌گوید که ایرپاور قرار است از لحاظ سخت‌افزار داخلی به‌روزرسانی شود و از یک مدار انعطاف‌پذیر (Rigid-Flex) جدید بهره‌مند باشد. وی مدعی است که اپل برای عملی کردن این کار و البته افزایش مقاومت ایرپاور در مقابل حرارت بالا، مجبور شده است تغییراتی را در بدنه‌ی این گجت نیز اعمال کند. طبق ادعای مینگ-چی کو، انجام این کارها از سوی اپل باعث شده است تا قیمت نهایی ایرپاور به‌میزان ۶۰ درصد افزایش یابد. 

کو همچنین گفته است که ایرپاد ۲۰۱۹ اپل دارای نسخه‌ی جدید بلوتوث خواهد بود. گرچه وی جزئيات بیشتری را در رابطه با این موضوع منتشر نکرد، اما طبق گزارش‌های اخیر،‌ ایرپاد ۲ اپل قرار است به بلوتوث ۵ مجهز شود. 

بهره‌مندی مدل جدید Apple AirPods از بلوتوث نسخه‌ی ۵ به این معنا است که این ایرباد از ویژگی «صدای دوگانه» پشتیبانی خواهد کرد. به واسطه‌ی این قابلیت جالب بلوتوث ۵، کاربر خواهد توانست آهنگ موردنظر خود را از طریق یک دستگاه، روی دو هدفون مجزا اجرا کند؛ کاربر همچنین می‌تواند با استفاده از گوشی خود، دو آهنگ مختلف را در آن واحد روی دو هدفون مجزا اجرا کند. در ضمن، بلوتوث نسخه‌ی ۵ هم سریع‌تر با دستگاه‌ها جفت می‌شود، هم داده‌ها را با سرعت بیشتری انتقال می‌دهد و هم محدوده‌ی بیشتری را پوشش می‌دهد.

وب‌سایت ورج مدعی شده است که اگر شایعه‌های قدیمی رنگ حقیقت به خود بگیرند، ایرپاد جدید اپل احتمالا قرار است ضدآب باشد و از ویژگی‌های مبتنی بر حذف نویز بهره بگیرد. 

مینگ-چی کو در بخش پایانی تحلیل خود مدعی شد که مدل دیگری از ایرپاد با طراحی کاملا جدید در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد. البته وی فعلا از انتشار جزئيات مربوط به این ماجرا، امتناع ورزیده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment