تازه های فناوری

ایسوس از سریع‌ترین نمایشگر گیمینگ دنیا برای لپتاپ‌ها رونمایی کرد

جمعه, 10 فروردين 1403

ایسوس در نمایشگاه IFA 2019 از نمایشگر جدیدی با نرخ نوسازی 300 هرتزی رونمایی کرد. این دستگاه 25 درصد سریع‌تر از نمونه‌های مشابه موجود در بازار است و از ماه اکتبر روانه بازار می‌شود.

 

 

برخی از گیمرهای PC همچنان ایده استفاده از لپتاپ به جای کامپیوترهای رومیزی را شوخی تلقی می‌کنند، اما این اتفاق باعث نشده شرکت ایسوس از توسعه فناوری‌های موجود برای لپتاپ‌ها صرف‌نظر کند. این شرکت پس از معرفی سیستم قدرتمند ROG Mothership GZ700GX و متحول سازی کامل خط تولید لپتاپ‌های گیمینگ خود در ماه آوریل، حالا در نمایشگاه IFA 2019 از لپتاپی با سریع‌ترین نمایشگر گیمینگ دنیا رونمایی کرده است.

اگرچه نرخ نوسازی ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتزی این روزها در دنیای نمایشگرهای لپتاپ‌های گیمینگ به امر مرسوم‌تری تبدیل شده، اما فقط چند سیستم معدود مثل Alienware, Razer و Omen از شرکت HP دست به معرفی نمایشگرهای ۲۴۰ هرتزی زده‌اند. هرچه نرخ نوسازی صفحه بالاتر باشد، افت فریم کمتر بوده و همه چیز سریع‌تر به نظر می‌رسد، بنابراین در مجموع تجربه گیمینگ بهتری خواهید داشت.

با این حال، برای استفاده حداکثری از نمایشگرهای ۳۰۰ هرتزی باید کارت گرافیک قدرتمندی بر روی لپتاپ خود داشته باشید که بتواند بازی‌ها را با نرخ فریم بیشتر از ۲۴۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. ایسوس می‌گوید اگر نرخ فریم کندتر باشد، نمایشگر آن‌ها این نقصان را جبران می‌کند. این سیستم می‌تواند در هر ۳.۳ میلی ثانیه یک فریم کاملا جدید بگیرد تا با زمان بازخورد ۳ میلی ثانیه‌ای پیکسل‌ها سازگاری داشته باشد. عملکرد محصول جدید ایسوس ۲۵ درصد بیشتر از استانداردهای حاضر در تورنومنت‌های ورزش‌های الکترونیکی است.

لپتاپ Asus Zephyrus S GX701 اولین محصولی است که با عرضه در ماه اکتبر از این نمایشگر استفاده خواهد کرد. سپس در سال آینده میلادی محصولات بیشتری از سری لپتاپ‌های گیمینگ ROG به این فناوری مجهز می‌شوند.

ایسوس همچنین اعلام کرد که Zephyrus S GX502 و Zephyrus M GU502 و Strix G G531 و G731 با رنگ جدید Glacier Blue عرضه می‌شوند. مسئولان این شرکت امیدوارند این رنگ جذاب بتواند مخاطبان تازه‌ای را برای محصولات آن‌ها جذب کند. لپتاپ‌های مذکور پیش از این با رنگ سیاه به بازار آمده بودند. سایر مشخصات این لپتاپ‌ها تغییری نخواهد داشت.

رنگ جدید این لپتاپ‌ها از سه‌ماهه سوم امسال در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment