تازه های فناوری

پی 40 پرو هواوی با باتری گرافین روانه‌ بازار نخواهد شد

جمعه, 10 فروردين 1403

هواوی خبر عرضه‌ی گوشی پی 40 پرو با باتری گرافین را تکذیب کرد.

f6c8a5f0-b815-47a0-831d-f85d6c2ed224.jpg

یکی از جنجالی‌ترین اخباری که دیروز در اکانت رسمی توییتر هواوی در فرانسه منتشر شد، پیش‌بینی استفاده از باتری گرافینی در گوشی هواوی پی 40 پرو بود، اما طولی نکشید که با موج واکنش‌هایی از سوی کارشناسان و بدبینان به فناوری مواجه شد. آن‌ها خاطرنشان کردند که این تکنولوژی هنوز برای استفاده در گوشی‌های هوشمند آماده نیست.

به‌نظر می‌رسد حق با کارشناسان بوده است زیرا اکانت توییتر هواوی در فرانسه پس از آن، پست موردنظر را حذف کرده و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این موضوع تنها یک شایعه بوده و به‌صورت رسمی تأیید نشده است. درحقیقت، مقامات هواوی خاطرنشان کردند که این تکنولوژی فاصله‌ی زیادی تا رسیدن به مرحله‌ی اجرا دارد و تا دستیابی کامل به این تکنولوژی بدون وقفه باید به تلاش خود ادامه داد.

درحالی که مشخص شد چنین خبری واقعیت ندارد و هیجان این خبر برای دوستداران فناوری دوامی نداشته است، کارشناسان حوزه‌ی صنعت امیدوار هستند که در بهترین حالت در سال ۲۰۲۱ می‌توان شاهد عرضه‌ی گوشی‌های مبتنی بر باتری‌های گرافین بود.

تکنولوژی باتری‌ گرافین به دوستداران فناوری، سرعت شارژ بسیار بیشتر و حداقل خرابی باتری در طول زمان و ظرفیت بهتر را وعده می‌دهد. بی‌صبرانه امیدوار هستیم هرچه زودتر گوشی‌های مجهز به باتری‌ گرافین روانه‌ی بازار شوند.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment