تازه های فناوری

افشای اطلاعات جدید از گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20

سه شنبه, 28 فروردين 1403

 به تازگی اطلاعات پتنت جدید سامسونگ منتشر شده که نشان می دهد سری گلکسی نوت 20 احتمالا دارای پروژکتور و نمایشگر آبشاری خواهند بود.

هنوز زمان بسیاری به معرفی سری گلکسی نوت 20 باقی مانده؛ با این حال بحث و گفتگو پیرامون این محصولات آغاز شده است. اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) به تازگی درخواست سامسونگ مبنی بر استفاده از یک تکنولوژی جدید در نوت 20 را تایید کرده است.

تصاویری که به همراه این پتنت منتشر شده، نشان می دهند که سری جدید از صفحه نمایش آبشاری بهره می برد. جالب آنکه کلید فیزیکی پاور یا تنظیم صدا روی همین نمایشگر قرار می گیرد. اگر به خاطر داشته باشید شرکت هواوی نیز چندی پی گوشی میت 30 پرو را با نمایشگر آبشاری روانه بازار کرد. با این تفاوت که در محصول هواوی به جای کلیدهای فیزیکی، از کلیدهای مجازی استفاده شده است.

نکته مهم دیگر درباره پتنت زیر، احتمال تجهیز سری گلکسی نوت 20 به یک پروژکتور هولوگرافیک است که امکان نمایش تصاویر استریوسکوپی در فضا را فراهم می آورد. از دیگر ویژگی های سری گوشی های جدید سامسونگ می توان به وجود سنسورهای مختلف برای نوار مغز، نوار عصب و عضله، نوار قلب و شناسایی اثر انگشت اشاره کرد.

samsung-1.jpg

پتنت سامسونگ در USPTO با شماره 10561027 شناخته می شود. جالب آنکه شرکت پیش از  این طراحی خود را در آمریکا (سه چهارم اول 2018) و کره جنوبی (سه چهارم اول سال 2017) نیز به ثبت رسانده است.

گلکسی نوت 20 از دوربین سلفی درون نمایشگر بهره می برد و برای همین حاشیه های دستگاه به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. وظیفه پردازش داده ها احتمالا بر عهده چیپست اسنپدراگون 865 یا 865 پلاس است. متاسفانه هنوز اطلاعاتی راجع به دوربین سری نوت 20 منتشر نشده؛ با این حال بسیاری معتقدند که سنسورهای دوربین این محصولات تفاوت چندانی با گوشی گلکسی S20 اولترا نخواهد داشت.

شایعات حاکی از آن هستند که برای خانواده Note 20 تغییرات عمده ای در قلم S Pen به وجود می آید. همچنین ظرفیت باتری آن نیز افزایش پیدا می کند. ظاهرا گوشی گلکسی نوت 20 پلاس با یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و نوت 20 معمولی نیز مانند گلکسی S20 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است؛ باتری گلکسی نوت 10 پلاس و نوت 10 به ترتیب برابر با 4300 و 3500 میلی آمپر ساعت است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment