تازه های فناوری

آیا می‌توان از تجهیزات آیفون 8 در داخل گوشی IPhone SE استفاده کرد؟

جمعه, 31 فروردين 1403

کلیشه‌ای است که بگوییم iPhone SE جدید همان ورژن جدید آیفون 8 است. اما واقعا این دو گوشی چقدر به هم شباهت دارند؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

شرکت iFixit سعی کرده است قسمت‌های مختلف این دو گوشی را مورد بررسی قرار دهد. در گزارش منتشر شده توسط این شرکت واضح است که می‌توانید بدون مشکل از برخی قطعات آیفون 8 در SE استفاده کنید. 

دوربین‌ها، قسمت‌های نمایشگر (از جمله سنسور میکروفن و تجهیزات)، سینی سیم‌کارت و موتور Taptic همه در مدل جدید کار می‌کنند. با این حال ، چند تغییر وجود دارد که می‌توان نادیده گرفت.

مثلا همچون گذشته، شما نمی‌توانید دکمه Touch ID را از یک آیفون دیگر جایگزین کنید. اپل و تعمیرگاه‌های مجاز مجبورند باید این کار را انجام دهند.

همچنین باید تعویض باتری را فراموش کنید. بسته های یون لیتیوم بسیار شبیه به هم هستند اما در مدل SE از یک کانکتور جدید استفاده شده است. حتی اگر اخطار باتری واقعی اپل را دریافت نکنید اما راه دیگری ندارید.

البته iFixit با وجود این محدودیت‌ها ، نسل دوم SE را نیز پیشرفته می‌داند. به گفته این شرکت، بسیاری از آیفون های جدید هیچ گونه سازگاری با مدل های قدیمی ندارند.

یادتان نرود ممکن است بعضی از تجهیزات آیفون 8 در گوشی iPhone SE استفاده شود اما بهتر است در زمان نیاز به تعمیر این کار را نکنید. انجام تعمیرات توسط شرکت‌های معتبر و افراد متخصص بسیار بهتر و مقرون به صرفه‌تر است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment