تازه های فناوری

پلی استیشن 5 رونمایی شد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

شرکت سونی در شب گذشته از طراحی جدید پلی استیشن 5 در یک رویداد آنلاین رونمایی کرد. در گذشته، مشخصات فنی پلی استیشن 5 معرفی شده بود و از دسته جدید دوال سنس (Dual sense) رونمایی شده بود؛ اما درباره طراحی کنسول هیچ جزئیاتی مطرح نشده بود. 

کنسول پلی استیشن 5 ترکیبی از رنگ‌های سفید و مشکی است و هیچ شباهتی با حدس و گمان‌های منتشر شده در روزهای گذشته ندارد. 

این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به‌صورت افقی یا عمودی روی یک سطح قرار بگیرد. البته برای افزایش استحکام دستگاه در حالت عمودی باید از پایه مخصوصی استفاده کنید. دریچه‌های زاویه‌دار ورودی هوا نیز بین بدنه‌ اصلی و صفحات کناری کنسول قرار داده شده‌اند که به دلیل داشتن نورپردازی آبی رنگ، زیبایی خاصی به این دستگاه داده‌اند. 

در پلی استیشن 5 درایو بلوری حذف شده است که این موضوع هم باعث باریک‌تر شدن و زیبایی بیشتر دستگاه می‌شود و هم باعث کمتر شدن قیمت آن نسبت به مدل قبلی می‌شود. این دستگاه از بازی‌های پلی استیشن 4 نیز پشتیبانی می‌کند و در تعطیلات 2020 عرضه خواهد شد. شرکت سونی هنوز جزئیاتی درباره قیمت این دستگاه منتشر نکرده است. 

مشخصات فنی این دستگاه به صورت زیر است:

پردازنده مرکزی (CPU): پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس متغیر ۳.۵ گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی (GPU): پردازنده گرافیکی با معماری شخصی‌سازی شده RDNA 2، قدرت ۱۰.۲۸ ترافلاپس و ۳۶ واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر ۲.۲۳ گیگاهرتز

حافظه: ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و پهنای باند ۲۵۶ بیتی

پهنای حافظه: ۴۴۸ GB/s

فضای ذخیره‌سازی داخلی: ۸۲۵ گیگابایت SSD شخصی‌سازی شده

فضای ذخیره‌سازی خارجی قابل ارتقا: درگاه SSD از نوع NVMe

پشتیبانی از هارد اکسترنال USB

درایو نوری: درایور بلوری 4K UHD

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment