تازه های فناوری

قابلیت مخفی گوشی ASUS ROG Phone 3 برای ارتقا نرخ رفرش نمایشگر تا 160 هرتز

سه شنبه, 28 فروردين 1403

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که سرعت رفرش صفحه نمایش گوشی ASUS ROG Phone 3 تقریبا 160 هرتز است.

گوشی راگ فون ۳ ایسوس دارای صفحه نمایش AMOLED با اندازه 6.59 اینچ است. این صفحه نمایش دارای یک پنل قوی با سرعت 144 هرتز است. اما بررسی‌های اخیر صفحه نمایش این گوشی نشان می‌دهند که سرعت رفرش صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 160 هرتز است.

متخصصان مرکز مطالعات XDA-Developers در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که با اجرای کد دستوری معروف به Android Debug Bridge سرعت رفرش صفحه نمایش گوشی ASUS ROG Phone 3 به 160 هرتز می‌رسد. این قابلیت را هر فردی با اطلاعات پایه‌ای در خود ADB می‌تواند روی این گوشی ASUS فعال کند.

این گروه تحقیقاتی همچنین تائید کرده‌اند که صفحه نمایش گوشی ASUS ROG قابلیت اجرای بازی‌های با سرعت 160 هرتز را دارد. 1945 Air Force، Moral Kombat و Dead Trigger 2 از جمله بازی‌هایی هستند که صفحه نمایش این گوشی قابلیت اجرای آن‌ها را دارد.

اما نکته مهم این است که از آنجایی که سایر سخت‌‌افزارهای استفاده شده در گوشی راگ فون ۳ ایسوس برای کار با صفحه نمایش با سرعت 160 هرتز بهینه نشده‌اند از این رو فعال کردن سرعت 160 هرتز برای رفرش صفحه نمایش در این گوشی تلفن همراه می‌تواند منجر به بروز مشکلات از جمله افت عملکرد، مشکل کالیبره شدن صفحه، خرابی باتری و حتی خرابی پردازنده گوشی بشود. از این رو بهتر است این قابلیت را برای صفحه نمایش گوشی ASUS ROG Phone 3 فعال نکنید.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment