تازه های فناوری

استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگری در آیفون 13

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

به گزارش آقای مارک گورمن از خبر گزاری بلومبرگ، با اینکه کمپانی اپل تست های خود را روی صفحه نمایش های تاشو شروع کرده اما فعلا خبری از عرضه گوشی انعطاف پذیر نیست.

اینطور که معلوم است اپل هنوز آمادگی عرضه یک آیفون تاشو را ندارد و مدل های مفهومی آن هنوز کامل نشده است. این شرکت فعلا در حال انجام آزمایش های مختلف برای ابعاد این محصول بوده که اندازه نمایشگر یکی از آن ها در حالت تا شده، به اندازه آیفون ۱۲ پرو مکس یعنی 6.7 اینچ است. گفته می شود که این طرح ها دارای لولای تقریبا نامرئی هستند؛ یعنی تشخیص نقطه اتصال دو صفحه به هم چندان مشخص نیست. 

بلومبرگ ادعا می کند که ساخت این نوع آیفون به سالها زمان نیاز دارد یا شاید هم هیچ وقت تولید نشود؛ چراکه تمرکز اپل فعلا روی ساخت آیفون‌ و آیپد های جدید است.

به نظر می رسد که آیفون ۱۳ ، به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با آیفون های 2020 نداشته باشد. حتی گفته می شود مهندسان اپل، آیفون های امسال را نسخه “S” مدل های ۲۰۲۰ می دانند.

اگر به خاطر داشته باشید این شرکت زمانی از نام “S” استفاده می کند که در آن مدل آیفون ها شاهد بروزرسانی جزئی تری است.

شاید تغییرات ظاهری آیفون های امسال چشمگیر نباشد اما این شرکت در حال آزمایش سنسور اثر انگشت زیر نمایشگری برای مدل های امسال است که با نام تاچ آی دی شناخته می شود. اضافه کردن این ویژگی در سری جدید آیفون ها می تواند سیستم بیومتریک گوشی های این شرکت که از آیفون ایکس تا به امروز تکراری بوده است را تغییر دهد.

این سنسور اثر انگشت یک ویژگی جانبی در کنار فیس آیدی بوده و می تواند برای کاربرانی که از ماسک استفاده می کنند، بسیار کاربردی باشد.

به لطف وجود شارژر های بی سیم، این شرکت حتی قصد دارد تا پورت شارژر های آیفون‌ ها را در آینده حذف کند. هرچند که با توجه به گزارش های به دست آمده امسال شاهد تحقق این برنامه نخواهیم بود. همچنین بلومبرگ تایید کرده است که اپل از ایر تگ های خود در سال جاری رونمایی می کند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment